Κοροναϊός : Η ικανότητα εξάπλωσης του ιού & η προστασία μας από αυτόν

Κοροναϊός : Η ικανότητα εξάπλωσης του ιού & η προστασία μας από αυτόν

Η εξάπλωση του Kοροναϊού (Corona Virus ή COVID-19) σε αρκετές ασιατικές χώρες έχει δημιουργήσει φόβο και ανησυχία.

Ο κορωναϊός εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κέντρο της πόλης Wuhan της Κίνας και μεταδόθηκε από ζώα σε ανθρώπους με ποιο πιθανό ξενιστή τον Παγκολίνο.  Οι άνθρωποι που έχουν μολυνθεί μπορούν να μεταφέρουν τον ιό σε άλλους ανθρώπους μέσω τις επαφής αλλά και του βήχα ή του φτερνίσματος.

Γενικά, οι λοιμώξεις που οφείλονται στον Kοροναϊό είναι όμοιες με τις άλλες λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος. Σε ήπιες περιπτώσεις, εμφανίζεται κρυολογήματα, βήχας, πονόλαιμος, κόπωση και πυρετός, ενώ σε σοβαρότερες περιπτώσεις εμφανίζεται πνευμονία, οξύ αναπνευστικό σύνδρομο, νεφρική ανεπάρκεια ή ακόμη και θάνατος. Επιδημιολογικά προκύπτει ότι είναι ιδιαίτερα μολυσματικός αλλά λιγότερο θανατηφόρος.

Οι ενήλικες μεταξύ 49 και 56 ετών φαίνεται να είναι η πιο ευαίσθητη πληθυσμιακή ομάδα ενώ στα παιδία φαίνεται ότι υπάρχουν ελάχιστα κρούσματα. Γι  αυτό και η διατροφή τους πρέπει να είναι πολύ πλούσια σε μικροθρεπτικά συστατικά συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών και των ιχνοστοιχείων.

Υπάρχουν τρεις σημαντικές βιταμίνες και βότανα, που ενισχύουν το ανοσοποιητικό ειδικά τις περιόδους των εξάρσεων των ιών του αναπνευστικού όπως είναι και ο Κοροναϊός.

1. Βιταμίνη Α

Η λειτουργία της βιταμίνης Α ενισχύει το ανοσοποιητικό και περιέχεται στα ψάρια, τυριά, γαρίδες, γάλα, αυγά, καρότα, γλυκοπατάτες, μπρόκολα, λάχανα και άλλα φρέσκα λαχανικά.

2. Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών στο σώμα μας, καθώς και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη C, όπως φράουλες, πιπεριές, ανανά, μπρόκολο, μάνγκο, πορτοκάλια, ακτινίδιο και παπάγια.

3. Βιταμίνη D

Σχεδόν το 50% των ανθρώπων από όλο τον κόσμο είναι ανεπαρκείς στη βιταμίνη D. Ένα από τα οφέλη της, είναι η δραστηριοποίηση των Τ-Ανοσοκυττάρων. Εκτός από τη λήψη βιταμίνης D από τον ήλιο, μπορείτε επίσης να την πάρετε από αυγά, ψάρι, συκώτι, κοινά μανιτάρια και δημητριακά.

4. Βότανα

Πολλά βότανα έχουν αντιική και ανοσορυθμιστική δράση γι αυτό και καλό είναι να υπάρχουν στο διαιτολόγιο των ευαίσθητων ομάδων ειδικά την περίοδο έξαρσης των ιώσεων. Το απόσταγμα των φύλλων της Ελιάςτο λάδι της Ρίγανης, ο Σαμπούκος, το νύχι της Γάτας και ο Αστράγαλος.

 

Παράλληλα με την διατροφική ενίσχυση, οι ευαίσθητες πλυθησμιακες ομάδες, κατά τη περίοδο της έξαρσης των ιώσεων, καλό είναι να αποφεύγουν να βρίσκονται σε χώρους, που θεωρούνται επικίνδυνοι για τη μετάδοση (αεροδρόμια, εμπορικά κέντρα, νοσοκομεία, κινηματογράφοι κλπ). Τέλος, πολύ σημαντικό για την προστασία όλων είναι η τακτική και επιμελής πλύση των χεριών με σαπούνι μετά από κάθε είδους δραστηριότητα και η χρήση μάσκας όσων βήχουν ή φτερνίζονται.

Χρήστος Τσεκούρας Nutritional Therapist

Δημοσιεύτηκε στις 2020-02-13 Home 0 675

Αφήστε ένα σχόλιο

Πρέπει να  είσαστε συνδεδεμένοι για να δημοσιεύσεται ένα σχόλιο.

Τελευταία σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια
Προηγούμενο