Νόσος του Lyme-Μπορρελίωση

Ο αριθμός των ανθρώπων που προσβάλλονται από τη νόσο του Lyme έχει τετραπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια οδηγώντας πάσχοντες και επιστήμονες να την περιγράψουν ως «την πιο σημαντική απειλή για την ανθρώπινη υγεία» της εποχής μας. Η Νόσος του Lyme (Lyme Disease) είναι μια ζωονόσος που προκαλείται από το βακτήριο Borrelia burgdorferi. Το βακτήριο αυτό μεταδίδεται μέσω τσιμπήματος από το τσιμπούρι Ixodes ricinus. Επίσης έχει παρατηρηθεί ότι το βακτήριο μπορεί να μεταφερθεί και από άλλα έντομα όπως άλλα είδη τσιμπουριού, κουνούπια, αράχνες, ψύλλους αλλά και από κατοικίδια.

Συμπτώματα:
           Η Μπορρελίωση εφόσον δεν αντιμετωπιστεί άμεσα εξελίσσεται σε τρία στάδια: Στην 1η φάση, στο σημείο όπου τσίμπησε το τσιμπούρι αναπτύσσεται μια συμπαγής κόκκινη σκληρία από όπου και εξαπλώνεται. Σε ένα διάστημα 7 ημερών έως 6 εβδομάδων, εμφανίζεται μια δακτυλιοειδής κοκκινίλα που στο κέντρο της γίνεται υποκίτρινη (Bull's eye rash). Αυτό το εξάνθημα ονομάζεται μεταναστευτικό και εξαπλώνεται σαν δαντέλα. Ταυτόχρονα, μπορεί να κάνουν την εμφάνιση τους συμπτώματα γρίπης, όπως πυρετός και πόνοι στα άκρα και τα κόκκαλα. Στα παιδιά πρήζονται οι λεμφαδένες στην περιοχή όπου τα έχει τσιμπήσει το τσιμπούρι. Τα συμπτώματα της νόσου Lyme εξαφανίζονται, εφόσον αντιμετωπιστούν θεραπευτικά, ύστερα από 2 με 3 εβδομάδες, μπορεί όμως και να επιμείνουν για μήνες. Στη 2η φάση, αρκετές εβδομάδες ως και μήνες μετά την 1η φάση, εμφανίζονται στο 10% ως 20% των περιπτώσεων φλεγμονές στον εγκέφαλο, στις αρθρώσεις, και στα νεύρα. Ακολούθως, μπορεί να εκδηλωθούν μηνιγγίτιδα, νευρική παράλυση (ως επί το πλείστον στο προσωπικό νεύρο με πάρεση των βλεφάρων και της γωνίας του στόματος) και φλεγμονή του μυοκαρδίου με καρδιακή αρρυθμία. Η 3η φάση μιας ως τότε μη θεραπευμένης Μπορρελίωσης οδηγεί ύστερα από καιρό σε χρόνιους αρθριτικούς πόνους και χρόνιες επώδυνες διαταραχές αιμάτωσης στα δάχτυλα ποδιών και χεριών.

lyme

Χαρακτηριστικό κόκκινο σημείο της Μπορρελίωσης (μεταναστευτικό ερύθημα).

Συχνά είναι δύσκολο για τους επιστήμονες υγείας να διαγνώσουν τη νόσο του Lyme καθώς τα συμπτώματά της είναι παρόμοια με άλλων μολυσματικών ασθενειών ή αυτοάνοσων παθήσεων όπως η γρίπη, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η ελκώδης κολίτιδα, το Πάρκινσον, η σκλήρυνση κατά πλάκας, ο ερυθηματώδης λύκος, το Αλτσχάιμερ, το σύνδρομο χρόνιας κούρασης, οι χρόνιοι νευρολογικοί πόνοι, ακόμα και ο καρκίνος. Γι’ αυτό η νόσος του Lyme χαρακτηρίζεται και ως ο μεγάλος μιμητής.

Για να δείτε αν εμφανίζετε συμπτώματα της νόσου Lyme, κάντε τα Tεστ:  Sort symptom checklist for lyme borreliosiscoinfections checklist

Διάγνωση:
           Η Μπορρελίωση μπορεί να διαγνωσθεί με διάφορες εξετάσεις αίματος. Οι συμβατικές μέθοδοι ανάλυσης αντισωμάτων περιλαμβάνουν τις δοκιμές Elisa και Western-Blot με πολύ μικρά όμως ποσοστά αξιοπιστίας δίνοντας εσφαλμένα θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα. Πλέον έχουν αναπτυχθεί πιο σύγχρονες και αξιόπιστες δοκιμές που ανιχνεύουν την δραστηριότητα των Τ-κυττάρων όπως τα Elispotπου χρησιμοποιούνται για την ανίχνευση της Μπορρελίωσης και των άλλων παθογόνων που σχετίζονται με τη νόσο το Lyme.

Το Fisiokinesis σε συνεργασία με το παγκοσμίως κορυφαίο διαγνωστικό εργαστήριο ArminLabs GmbH, σας παρέχει μια μεγάλη γκάμα εξειδικευμένων εξετάσεων, νέας γενιάς, υψηλής ευαισθησίας (High Sensitivity – Specificity), ανάμεσα τους και την εξέταση διάγνωσης της νόσου Lyme. Οι διαγνωστικές εξετάσεις της ArminLabs αποτελούν ένα σημαντικό όπλο στην σωστή διαφορο-διάγνωση και θεραπεία. Τα αποτελέσματα έχουν εξαιρετικά υψηλό ποσοστό αξιοπιστίας βοηθώντας τον γιατρό ή τον θεραπευτή σας να επιλέξει την κατάλληλη θεραπεία & να αξιολογήσει την εξέλιξη της.

Θεραπεία:
         Η θεραπεία γίνεται με αντιβιοτικά, —συνήθως δοξυκικλίνη για τους ενήλικες και παιδιά άνω των 8 ή αμοξυκιλλίνη για ενήλικες, παιδιά μικρότερης ηλικίας και γυναίκες που θηλάζουν— είναι η συνηθισμένη θεραπεία για την βορρελίωση στα αρχικά στάδια. Αυτό είναι συνήθως αποδοτικό αν και μπορεί να πάρει αρκετό χρόνο για να θεραπευτεί πλήρως η νόσος. Παρόλα αυτά, το Borrelia burgdorferi ως σπειροχαίτη έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί ένα βιοφίλμ το οποίο εμποδίζει τα αντιβιοτικά να δράσουν. Για μια πιο ολοκληρωμένη και αποτελεσματική θεραπεία προτείνεται ο συνδυασμός τους με φυσικές θεραπείες όπως: η στέβια, το Cumanda (εκχύλισμα του φυτού Campsiandra angustifolia) και το Samento (εκχύλισμα του φυτού Unicaria tomentosa).
         Για τη θεραπεία της νόσου Lyme και των συνοδών λοιμώξεων (Co-Infections) ο γιατρός Lee Cowden δημιούργησε το Cowden Support Program. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει 14 διαφορετικά προϊόντα της Nutramedix τα οποία λαμβάνονται κυκλικά σύμφωνα με ένα καθορισμένο πρωτόκολλο.

Τα προϊόντα είναι τα εξής: Banderol, Burbur-Pinella, Cumanda, Houttuynia, Enula, Magnesium Malate, Mora, Parsley, Samento, Sealantro, Serrapeptase, Sparga, Stevia, Takuna.

Πατήστε εδώ για δείτε αναλυτικά το Cowden Support Program.

Δημοσιεύτηκε στις 2018-03-27 από Tsekouras Christos Nutritional Therapist - Health Coach Υγεία 0 6449

Αφήστε ένα σχόλιο

Πρέπει να  είσαστε συνδεδεμένοι για να δημοσιεύσεται ένα σχόλιο.

Τελευταία σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια